משרד הבריאות: לא שוללים להתיר גידול קנאביס למטופלים

בשורה למטופלים? מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי הוא לא שולל אפשרות להתיר למטופלי קנאביס רפואי לגדל קנאביס בעצמם, בביתם, לשימושם האישי. עם זאת הבהיר כי העניין דורש בחינה.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר הבוקר (ד’) בראיון בגלי צה”ל כי הוא אינו מתנגד לרעיון להתיר למטופלי קנאביס רפואי לגדל את הקנאביס בעצמם, בביתם, לשימושם האישי-רפואי.

“יכול להיות שיש מקום למדינת ישראל להתיר את הגידול העצמי בחוק, אני לא שולל, הגענו למצב שיש מצבים בהם אפשר להתיר את זה,” אמר. “אני לא שולל אך זה דורש בחינה”.

משה בר סימן טוב (צילום: הדס פרוש, פלאש90)
לא שולל. משה בר סימן טוב (צילום: הדס פרוש, פלאש90)

מדובר בנוהל שהיה מותר בעבר, במתכונת מצומצמת לכמה עשרות מטופלים, אך בוטל במסגרת החלטת הממשלה משנת 2016 על הרפורמה בענף.

כזכור בהקשר זה הגישו בתחילת השבוע 4 מטופלים עתירה לביהמ”ש המחוזי בדרישה להתיר להם לגדל קנאביס בעקבות הכשלים בענף – בעיקר מחסור ועליית מחירים.

כעת אולי יחזיר משרד הבריאות את הנוהל שוב על מנת להתמודד עם הכשלים הרבים, בין השאר המחסור הקשה ועליית המחירים החדה.

עם זאת, מדובר בהליך שיארך זמן אם וכאשר יקרה, וצפוי שייתקל בהתנגדות המשטרה והמשרד לבטחון פנים.

מהלך כזה, אם לא יאושר בקרוב גם ייצוא קנאביס, עשוי לפגוע קשות במניות חברות הקנאביס החדשות, שקיבלו לאחרונה היתרים לגידול מסחרי והקימו מתקנים בעלויות גבוהות.

“אני כבר שבועיים בלי אספקה בגלל שהחברות לא מקיימות את פסיקת בג”ץ לפיה הם אמורים לספק לפי האסדרה הישנה,” אמר בראיון אריאל קשת, מטופל ותיק.

לדבריו “הם משקרים שאין להם אספקה. הם אומרים לי שאם אעבור לאסדרה החדשה ואשלם 2,000 ש”ח במקום 470 ש”ח, אקבל את האספקה ללא בעיה.”

משרד הבריאות אישר את הפרטים.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר